Εκπαιδευτικοί

Του Νίκου Τσούλια, πρώην προέδρου της ΟΛΜΕ
Όταν στη δεκαετία του 1990 κάναμε συζητήσεις στην ΟΛΜΕ γύρω από το ζήτημα της μεγάλης ηλικίας για μερικές περιπτώσεις των εκπαιδευτικών και είχαμε πείσει την πολιτεία για την αντιμετώπιση του προβλήματος και είχε γίνει απόλυτα σωστή νομοθετική ρύθμιση, ποτέ δεν είχα φανταστεί ότι θα ερχόταν στιγμή που θα έχουμε γενίκευση των μεγάλων ηλικιών στην εκπαίδευση.
Γιατί το ελληνικό κράτος ποτέ δεν γνώριζε την αξία της «μεσότητας», ποτέ δεν λειτούργησε με την έννοια του «μέτρου». Κινείται από τη μια άκρη των πραγμάτων στην άλλη, χωρίς να ισορροπεί σε μια ορθολογική «περιοχή». Από τις συντεχνιακές και άκρως παρακμιακές προκλήσεις των πρόωρων συντάξεων και των εθελουσίων εξόδων εκατοντάδων χιλιάδων δημόσιων υπαλλήλων και κυρίως των υπαλλήλων των Δ.Ε.Κ.Ο. με τις παχυλές αποζημιώσεις, φτάσαμε στην κατάρρευση του ασφαλιστικού συστήματος και στη συνέχεια στην επιβολή ενός μέτρου που φέρνει τους εργαζόμενους σε κατάσταση απελπισίας. Μπορεί να θεωρηθούμε ως σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα ή ως στοιχειώδης ευνομούμενη πολιτεία όταν το κράτος για την ίδια ιστορική περίοδο συνταξιοδοτεί κάποιες κατηγορίες εργαζομένων του δημοσίου σε ηλικία 50 ετών ή και 45 ετών και άλλες κατηγορίες σε ηλικία 67 και 70 ετών;

Τι ανακοίνωσε η ΟΛΜΕ για τη συνάντηση με τον υφ. Παιδείας

 

και τον Γ. Μουστάκα.

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ  συναντήθηκε στις  14/6 με τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Μπαξεβανάκη  και τον κ. Μουστάκα στο πλαίσιο της κινητοποίησης της Ομοσπονδίας στο Υπουργείο Παιδείας, ενάντια στη νέα εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για τις εγγραφές και τη διαμόρφωση των τμημάτων σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ηλεκτρονικές προτιμήσεις και εγγραφές-επανεγγραφές στα ΕΠΑΛ.
Στη συνάντηση το Δ.Σ της ΟΛΜΕ ανέδειξε την αντίθεση  του κλάδου με τη νέα αυτή εγκύκλιο, γιατί αποτελεί ένα ακόμη βήμα που οδηγεί στην  συγχώνευση-κατάργηση τμημάτων σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Τονίσαμε πως ιδιαίτερα η  ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης σε έως και 3 ΕΠΑΛ  και η  εγγραφή που θα την ακολουθήσει, οδηγεί  σε παραπέρα συρρίκνωση  τους, αποτελεί μεροληπτική  πρόβλεψη σε βάρος της ΤΕΕ, διαχωρίζει σαφώς τους  δύο τύπους  Λυκείου και κατηγοριοποιεί  τους  μαθητές, αίροντας την αρχή της καθολικότητας. Απαιτήσαμε την άμεση απόσυρση της εγκυκλίου.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αγνόησε τα αιτήματα και τα επιχειρήματα της Ομοσπονδίας και επέμεινε στην εφαρμογή της εγκυκλίου, όχι μόνο για τα ΕΠΑΛ αλλά και για τα Γυμνάσια και τα ΓΕΛ. Σημείωσε δε, πως δεν εφαρμόστηκε η ηλεκτρονική εγγραφή και στη γενική Παιδεία, διότι δεν ήταν έτοιμη η Δ/νση Γενικής Παιδείας του Υπουργείου να την εφαρμόσει φέτος.
Η άρνηση του Υπουργείου Παιδείας να ικανοποιήσει τα αιτήματα του Δ.Σ της ΟΛΜΕ επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις  μας πως στόχος είναι  η συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου και η μείωση του δημοσιονομικού κόστους με τη μείωση των τμημάτων, το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων ή και ΕΠΑΛ, και τη μείωση αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, που θα έχει ως άμεση συνέπεια μετακινήσεις μονίμων εκπαιδευτικών και μείωση αναπληρωτών.
Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ  δεν αποδέχεται αυτή την πολιτική και  απαιτεί :
την άμεση απόσυρση της επίμαχης εγκυκλίου,

• την εφαρμογή του προηγούμενου τρόπου εγγραφής για όλους τους μαθητές, σ αυτό το στάδιο. την παροχή δυνατότητας εγγραφής - και επομένως επαναπροσδιορισμού τμημάτων και τομέων – σε όσους μαθητές αποκτήσουν το δικαίωμα μετά τις 30 Ιουνίου,
• Να δοθεί όλος ο απαραίτητος χρόνος στους μαθητές να ενημερωθούν για να επιλέξουν το σχολείο τον τομέα και την ειδικότητα της επιλογής τους.
• Τα τμήματα οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να ολοκληρωθούν στις 20 Σεπτεμβρίου.
• Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα τομέων και ειδικοτήτων, κατευθύνσεων και Ο.Π
• 20 μαθητές στα τμήματα - 15 στις κατευθύνσεις - 10 στα εργαστήρια.


Χωρίς εξετάσεις στα ΤΕΙ οι Ρομά- Μείωση του αριθμού μαθητών από 25 σε 15 ανά τάξη

Στα σχολεία που φοιτούν μαθητές Ρομά θα πρέπει να είναι υποχρεωτική η παρακολούθηση του ολοήμερου σχολείου. Στα σχολεία όπου φοιτούν μαθητές Ρομά, θα μειωθεί ο αριθμός των μαθητών από 25 σε 15. Στα σχολεία που φοιτούν μαθητές Ρομά θα  είναι υποχρεωτική η παρακολούθηση του ολοήμερου σχολείου.Στα σχολεία όπου φοιτούν μαθητές Ρομά θα θεσμοθετηθεί η υποχρεωτική λειτουργία Σχολής Γονέων.Προγραμματίζονται  συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς της περιοχής, ώστε να τους αναλυθούν αυτά τα μέτρα  και ν' ακουστούν οι απόψεις τους .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΝΤΑΒΕΛΛΗΣ

ΚΙΝΗΤΗΡΙΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ

Εννοιολογικός Χάρτης με τη χρήση του CMAP. https://drive.google.com/file/d/0B7wbbqnvSjuNVUgxcWJzaV9pbGs/view?usp=sharing